منتقد...تحلیل ، خبر و نقد ورزشی

سقف قرارداد هم یعنی کشک

یادم میاد که چند وقت پیش آقای علی پروین گفته بود مدیرفنی یک تیم یعنی کشک ، به نظر من حالا باید این کلمه رو هم در مورد سقف قرارداد به کار برد چون سقف قرارداد هم یعنی کشک.

اکثر تیم ها ، مدیران و بازیکنان به راحتی و خیلی آشکار و مشخص این سقف رو دور می زنند و در واقع می رن روی پشت بوم می شینند.
بازیکنی که تیم های عربی یک میلیون دلار بهش می دن با تیم ایرانی وارد مذاکره میشه و به توافق هم می رسه ، و این کاملاً نشون می ده که سقف قرارداد رعایت نشده و مسلماً به اون بازیکن پیشنهاد خوبی داده شده که با تیم مربوطه به توافق رسیده.
خیلی ها با سقف قرارداد مخالفن چون می دونند اینکار نه تنها باعث نمیشه که دلالی از بین بره بلکه باعث میشه تیم ها و میران هم یک جور دلال بشن.
آقای فردوسی پور یکی از مخالفان سقف قرارداد تو برنامه نود گفته بود که به جای سقف قرارداد بیان سقف بودجه تعیین کنند که کاملاً این حرف آقای فردوسی پور درسته . چون این جوری تیم ها خیلی راحتر بازیکن می گیرند نه با ترس و لرز اینکه یه روزی دستشون رو بشه که سقف رو رعایت نکردند در ضمن می تونند به خاطر یک بازیکن که می خوان جذب کنن و به قولی در بازار نقل و انتقالات پیروز بشن به اون بازیکن به اندازه ی سقف بودجه شون پول بدن یا اصلاً کل بودجه نقل و انتقالات خودشون رو به اون بازیکن بدن.
این سقف بودجه چند خوبی دیگه ای هم داره:
اولاً اینجوری هر تیمی حد و اندازه خودش رو می دونه و نمی تونه بیش تر از بودجه خودش بازیکن بگیره.
دوماً یه مربی نمیاد تیمش رو پر از ستاره کنه تا وسط فصل با این بازیکنان به مشکل بخوره و نصفشون از تیم برن.
سوماً بازار نقل و انتقالات خیلی داغتر از قبل می شه چون تیم ها تمام سعی خودشون رو می کنن تا بازیکن مورد نظر خودشون رو جذب کنن ( البته با توجه به بودجه تیمشون ) .
سقف قرارداد یه نکته بد دیگه ای هم داره و اینه که مثلاً یه بازیکن دو پیشنهاد داره از دو تیم یکی در اهواز و دیگری در تهران و هر دو تیم هم می خوان سقف رو رعایت کنن به نظر شما اون بازیکن به کدوم تیم می ره ، خوب مسلماً به تیم تهرانی میره چون حاضر نیست به خاطر همون پولی که می تونه در تهران بگیره بره تو اهواز و در اون هوای گرم و پر گرد و غبار بازی کنه ( البته این حرف آقای جلالی بود).
شما چی نظر شما در مورد سقف قرار داد چیه؟!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

+برچسب:,  نوشته شده توسط محمد